合作交流

俄罗斯喀山联邦大学KAZAN FEDERAL UNIVERSITY

作者:发布者:Li Yong责任编辑:审核人:发布时间:2020-07-01浏览次数:4471

喀山联邦大学

喀山联邦大学(Казанский Федеральный университет)是继莫斯科国立大学和圣彼得堡国立大学之后,俄罗斯成立的第三所高校。2019-2020 QS世界大学排名第392名。1804115日建校至今的200多年时间里,始终在国内外享有盛名。是俄罗斯最好的高等学府之一。喀山大学曾经教育了三个牛人:帝俄文学泰斗列夫·托尔斯泰、苏联文学奠基人马克西姆·高尔基、苏维埃的缔造者弗拉基米尔·列宁。目前我校已与喀山联邦大学签署了合作协议MOU。喀山国立大学共分为15个部门、7个科学研究中心和17个系,我院主要的合作方为地质与石油技术研究所,2020年将派出10名研究生和5名本科生进行学习。

https://kpfu.ru/

The history of Kazan University is associated with many world renowned figures, like the founder of non-Euclidian geometry Nikolai Lobachevsky, the writer Leo Tolstoy, the founder of organic chemistry Alexander Butlerov, the discoverer of electron spin resonance Evgeniy Zavoisky, and the Soviet leader Vladimir Ulianov-Lenin.The Kazan School of Geology was established in the 1860`s, headed by the first professor of geology Nikolai A. Golovkinsky, the founder of facies studies in Russia.